sobota, 11 czerwca 2011

moje miejsce w swiecie


mała Lady szuka miejsca dla siebie, mam podobnie


kwiaty są nieodzowną częścią mojego ogrodu


kwiaty jak słoneczka dają ulgę oczom



podobała mi się bajka z netu


Piękno i łyżka oleju

Pewien chłopiec który udał się do pałacu mądrego króla, żeby dowiedzieć się, czym jest szczęście. Gdy tam przybył, mędrzec dał mu łyżkę oleju i zachęcił, żeby zwiedził jego pałac, uważając przy tym, by nie uronić ani kropli. Chłopiec, wpatrzony w łyżkę, przeszedł wolno przez wszystkie komnaty i korytarze. Gdy powrócił do mędrca, ten zapytał go: Jak Ci się podobał mój wspaniały zamek? Młodzieniec odparł, że niczego nie widział, bo całą drogę uważał, żeby nie wylać oleju.

Wtedy sędziwy król polecił przybyszowi, by po raz drugi przespacerował się po zamku i tym razem poznał jego piękno. Kiedy młody człowiek ponownie stanął przed mędrcem, na łyżce nie było śladu oleju. Twoja łyżka jest pusta - stwierdził starzec. Zawstydzony chłopiec odparł, że zapomniał o oleju, ponieważ urzekły go obrazy i freski zdobiące ściany, cudowne ogrody i piękny widok górskich szczytów roztaczający się z okien pałacu. Wtedy król pouczył go, że tajemnica szczęśliwego życia leży w tym, by dostrzegać piękno świata, nie zapominając o oleju na łyżce.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz