sobota, 17 czerwca 2017

zamieniona w ważkę

zamieniona w ważkę
Gdy zaczniesz już naprawdę iść do celu,
będziesz podążał w kierunku,
który teraz nawet nie przeszedłby Ci przez myśl.
Z powrotem do siebie
droga prowadzi przez
witraże w seledynach
w przebłyskach promieni
na skrzydłach ważki
falującej nad trzciną
*
z bukietu zieleni
oddzielisz błękit od skrzydeł
a skrzydła od fali
skurczem twarzy
zmierzysz spiętość rąk
wyciągniesz w krańce rozsądku
aż staniesz się ważką


Spotkały się dwie przyjaciółki i jedna mówi do drugiej: ...Ty, zobacz jak ona się posunęła...aż miło popatrzeć ...
- dlatego ostatnio zakładam ciemne okulary... kiedy pacze w lustro.....
W archiwum wspomnień młodość zamknęłam
W miejscu gdzie nie zajrzy księżyc
Bo ty o mnie nie myślisz teraz
A ja czuję się tak pomiędzy
Niebem i ziemią rozwieszona
Zamknięta w kuli wcale nie szklanej
Psychicznie zupełnie rozklejona
Odwirowana z marzeń
Tęsknię normalnie jak każda kobieta
Do ciepła rąk, bliskości ciała
Rozklejam się jak mokra tapeta
Co nigdy kleju nie wąchała:).



Nie ważne jak daleko pójdziesz,
aby odnaleźć swoje miejsce.
Może jedno, a może kilka 
- nigdy nie wiesz.
Zostawiaj zawsze po drodze to,
co najbardziej cenne:
okruchy szczęścia i miłości
w sercach innych ludzi..


chciałam pogaworzyć z krukiem
lecz odwrócił głowę
i uciekł
chciałam pokazać łabędziom taniec łabędzi
wyśmiał mnie wiatr i fale popędził
ku łabędziom
kurka wodna podeszła do płotu
i pokazała nogi od spodu
o kurka, ale ma dziwne stopy

wszyscy przeszliśmy przez coś co nas zmieniło.
z tym Cosiem różnie bywa 
pozostała mi nadzieja
choć zimny czerwiec za oknem.
łzy ronione przez cały dzień
w zimnym deszczu moknę
niebo chmurne jak człowiek
zabrało słoneczny cień
lecz dobre na dzisiaj słowo
przekazał mi poeta brat
z dobrym samopoczuciem od nowa
mogę wyruszyć w świat




3 komentarze:

  1. Zawsze czytam Twoje wiersze z ogromnym zainteresowaniem i atencją.Piękne słowa przepięknie używane.Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  2. Niekiedy mnie przytłacza wszzystko
    już nie chcę śmiać się i nie chcę kląć
    za nic mi wtedy słońca bliskość
    uciec stąd pragnę gdziekolwiek bądź

    OdpowiedzUsuń
  3. Serwisy zajmujące się pomocą w pisaniu prac magisterskich, licencjackich i zaliczeniowych:
    1) prace magisterskie - bardzo przydatny przy pisaniu pracy samemu.
    2) prace licencjackie - dla tych, co potrzebują pomocy przy licencjacie.
    3) praca dyplomowa - pomoc przy pracach innego rodzaju.
    4) pisanie prac - dla piszących.
    5) prace zaliczeniowe - nazwa mówi sama za siebie.
    6) nowe prace - jeden z nowszych naszych serwisów.
    7) prezentacje maturalne - porady, gotowe prezentacje.
    8) praca licencjacka - pomoc, wskazówki w pisaniu własnej pracy licencjackiej.
    Za darmo pomagają w przygotowaniu planu pracy i bibliografii. Poprawiają błędy w już napisanych pracach. Zbierają literaturę. Brak plagiatu oraz indywidualna obsługa to ich atuty. Specjaliści z wielu dziedzin czekają. Zlecenie można złożyć w biurze firmy.

    OdpowiedzUsuń